WYCIECZKA DO GRECJI 20.05.2018

10 uczniów z naszej szkoły, wraz z opiekunem panią Bożeną Kolasą wzięło udział w wycieczce do Grecji. Siedem dni upłynęło bardzo szybko, a wrażenia z podróży pozostaną na zawsze w pamięci uczestników. Powszechnie wiadomo, że podróże kształcą – my również mieliśmy możliwość poczuć dreszcz emocji na przejściach granicznych na Węgrzech, w Serbii i Macedonii i po 27 godzinach jazdy autokarem z firmą pana Mariusza Brzyskiego, naszym oczom ukazał się cel, czyli malownicza Grecja z poletkami ryżowymi, wysmukłymi cyprysami, wszechobecnymi kapliczkami przydrożnymi, egzotycznymi palmami, majestatycznymi górami Olimp i pięknym Morzem Egejskim. Po zakwaterowaniu w hotelu w  Paralii na Wybrzeżu Olimpijskim udaliśmy się niezwłocznie nad morze, które zdaniem pani Nikoli – naszej polskiej przewodniczki ma właściwości zdrowotne i terapeutyczne. (przepis na zdrowotność wszelką – 40 minut kąpieli i dwie godziny plażowania). Zachwyciła nas też kuchnia grecka serwowana podczas śniadań i obiadokolacji – różnorodność, kolorystyka, walory smakowe pobudzały nasz apetyt i cieszyły oczy. (Szczególnie uczniowie z klas technikum żywienia mieli tutaj raj na ziemi). W kolejnych dniach poznawaliśmy atrakcje turystyczne Grecji, popłynęliśmy na rejs statkiem na drugą pod względem wielkości wyspę Skiathos na archipelagu Sporadów, która zachwyciła nas malowniczym krajobrazem, a podczas rejsu mieliśmy możliwość obserwowania majestatycznych delfinów i zatańczenia wraz z kapitanem i jego rodziną tradycyjnej greckiej zorby. Kolejną niebywałą atrakcją była wyprawa na Meteory  – przepiękne klasztory położone na wysokich skałach, do których prowadziła droga wśród skalistych wąwozów i przepaści. Zwiedziliśmy klasztor świętego Warłama, jeden z sześciu działających klasztorów prawosławnych, który został założony w połowie XIV wieku. Również wycieczka do Tesalonik – drugiego pod względem wielkości miasta Grecji pozwoliła nam na poznanie ciekawej historii Aleksandra Macedońskiego i jego konia Bucefała.

Opaleni greckim słońcem, zintegrowani z gimnazjalistami z Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu, a także z Bartkiem, Dawidem i Piotrem, bogatsi o nowe wrażenia także kulinarne (ach ta grecka musaka, kawa frappe i ciasteczka finikia) wróciliśmy w niedzielne popołudnie do stęsknionych rodzin, na tradycyjny polski rosołek. Jeszcze w autokarze wyraziliśmy naszą wdzięczność pani Małgorzacie Sander – wspaniałej organizatorce wyjazdu i paniom, które towarzyszyły nam podczas wycieczki – pani Basi Dziad, pani Oli Kasperskiej i mamie Piotra, a także zapisaliśmy się na przyszłoroczną wycieczkę do Włoch.